سفر به قشم
نوشته شده توسط : hsi

چرا پاییز بهترین فصل سفر به کیش و قشم است؟

 

 کشور ایران جزیره‌های فراوانی دارد. جزایر ایرانی به دو بخش مسکونی و غیرمسکونی تقسیم شده‌اند. جزیره قشم و کیش دو تا از جزیره‌های مسکونی ایران است. این دو جزیره در قلب خلیج فارس واقع شده‌اند.

 

جزیره به خشکی و زمینی گفته می‌شود که اطراف آن را آب فراگرفته باشد. بیشتر جزایر ایران در خلیج فارس قرار گرفته‌اند. آب و هوای خلیج فارس استوایی و خشک است. همین نوع آب و هوا جزایر مسکونی خلیج را برای فصل‌های سرد سال مناسب گشت و گذار کرده است. فصل پاییز در جنوب ایران دمای هوا شباهت بسیاری به تابستان دارد.

پاییز در جزیره قشم

جزیره زیبای قشم در فصل پاییز هوایش خنک است. این جزیره در فصل خزان و برگ‌ریزان نسیم‌های خنکی دارد. نسیم خنک جزیره در کنار نور آفتاب که قشم را می‌پوشاند بسیار دلپذیر است. بومیان منطقه قشم بهترین زمان سفر به این جزیره را فصل پاییز معرفی می‌کنند.

باور بومیان بر این است که اگر می‌خواهید به شما در زمان سفر خوش بگذرد پاییز را برای مسافرت به قشم انتخاب کنید. این فصل خاطرات خوبی را برای شما رقم خواهد زد.

فصل پاییز دمای هوا افت بسیاری دارد. این افت هوا در جزیره قشم نیز به وفور به چشم می‌آید. لازم به ذکر است که گفته شود با پایین آمدن دمای هوا در قشم این جزیره همچنان پرحرارت است. گرم بودن این جزیره نیلگون خلیج فارس زندگی را در آن جریان داده است. هوای مطبوع قشم در زمانی که مناطق شمالی ایران سرما را تجربه خواهد کرد دلچسب است.

جزیره قشم در فصل پاییز و خزان هر سال مراسم‌های سنتی را برای اجرا دارد. یکی از جشن‌ها که ویژه فصل پاییز در قشم است جشنواره میگو است. جشن میگوی قشم معمولا در دهه آخر آبان شروع می‌شود. هم‌زمان با آغاز این نمایشگاه که ویژه قشم است نمایشگاه صنایع دستی جزیره قشم نیز در فصل پاییز برگزار خواهد شد.

از این مراسم‌ها و جشنواره‌ها نیز که عبور کنیم جزیره قشم استان هرمزگان در فصل پاییز برنامه‌های موسیقی محلی نیز دارد. این برنامه‌های شاد بسیار سرگرم‌کننده هستند و می‌توانند ساعات خوشی را برای شما به همراه داشته باشند. جزیره قشم بزرگ‌ترین جزیره در خلیج فارس است.

چرا پاییز بهترین فصل سفر به کیش و قشم است؟





:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: